Veelgestelde vragen
Als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden, stel dan gerust uw vraag via WhatsApp.
Als ik op Schiphol aankom, waar word ik dan opgewacht?
- Zorg er bij het boeken voor dat je je volledige vluchtnummer en een geldig mobiel nummer (inclusief landcode, indien van toepassing) invoert;
- Je ontvangt dan de gegevens van de chauffeur en het voertuig;
- Nadat je vliegtuig is geland, neemt de chauffeur binnen 15 minuten contact met je op;
- De chauffeur spreekt met u af bij vertrekhal 2 (boven) deur F.
Wat gebeurt er als mijn vlucht te vroeg of vertraagd is?
Onze Ophaal-service houdt in dat wij je vlucht kunnen volgen en je ophaaltijd automatisch aan kunnen passen, als je bij het boeken je vluchtnummer doorgeeft.
Wanneer krijg ik een bevestiging?
Hoe lang van tevoren kan ik een taxi boeken?
Hoe kan ik betalen?
In onze taxis kunt u contant betalen, pinnen of met creditcard betalen. Reserveert u online dan kunt u gemakkelijk via iDeal of vooruitbetalen per bank overboeking.
- Contant in Taxi
- Ideal (Online)
- Visa Card (Online en in Taxi)
- Mastercard (Online en in Taxi)
- V-Pay (Online en in Taxi)
Bedrijven kunnen bij ons ook op rekening rijden. Geeft u dit vooraf aan tijdens het reserveren. Uw bedrijf krijgt achteraf van ons de factuur.
Let op: Indien de ophaallocatie van uw boeking zich op een luchthaven bevindt, is alleen de online betaalmethode beschikbaar.
Meerdere adressen?
Wilt u onderweg naar Schiphol nog collega’s, vrienden of familie ophalen, dan is dat geen probleem. Geef het even door per telefoon via online fornulier en we rekenen de juiste prijs even voor u uit. Meestal scheelt het zo’n 10 euro per extra adres in dezelfde gemeente.
Moet ik de taxi delen met andere mensen?
Nee, wij bieden alleen prive taxi’s en geen deeltaxi. Bij ons gaat u dus meteen naar de bestemming. Wij rijden niet om via andere adressen, tenzij u zelf met ons heeft afgesproken om onderweg bijvoorbeeld nog vrienden of familie op te halen.
Hoe zit het met kinderstoeltjes in een taxi?
Express Schiphol Taxi Centrale beschikt helaas niet over kinderstoeltjes. De reden hiervoor is onder ander dat de taxi chauffeur geen ritten meer kan uitvoeren met bagage en 4 personen aangezien de kinderstoeltje ruimte in beslag neemt. Daarnaast is een kinderstoeltje in een taxi niet verplicht. Klik hier voor meer informatie over kinderzitjes in een taxi.
Volgens de wet moet je kinderen tot 135 cm in een goedgekeurd autostoeltje vervoeren. Omdat dit in de praktijk niet altijd gaat, staan er in de wet een paar uitzonderingen. Deze uitzonderingen gaan over het vervoeren van kinderen in je eigen auto, in een andere auto, in de taxi en in de bus.
Uitzondering taxivervoer
- Als in taxi’s (te herkennen aan een blauw nummerbord) geen autostoeltje aanwezig is, mogen kinderen vanaf 3 jaar op de achterbank met de autogordel vervoerd worden.
- Kinderen jonger dan 3 jaar mogen ´los´ op de achterbank vervoerd worden, bijvoorbeeld op schoot.
- Op de bijrijdersstoel mogen alleen kinderen vervoerd worden die langer dan 135 cm zijn, uiteraard wel met de autogordel om.
Hoe kan ik mijn reservering wijzigen / annuleren?
Online gemaakte reserveringen kunt u uitsluitend online annuleren of wijzigen in de bevestigingsmail die u heeft ontvangen.
U kunt wijzigingen aanbrengen in uw boeking tot 3 uur voor de oorspronkelijke vertrektijd. Ook kunt u de boeking tot 3 uur voor vertrek kosteloos annuleren.
Ik heb een ander vluchtnummer in het buitenland gekregen, wat nu?
Als u een ander vluchtnummer heeft dan u heeft doorgegeven dan moet u dit zo snel mogelijk aan ons door geven door te e-mailen naar ons.
Mijn vlucht heeft vertraging, of komt veel eerder aan.
Dit is geen enkel probleem. Omdat u het juiste vluchtnummer heeft doorgegeven kunnen wij precies zien hoe uw vlucht ervoor staat. De chauffeur zal dus gewoon op tijd voor u klaar staan.
Zijn huisdieren toegestaan in de taxi?
In bijna alle taxi’s zijn huisdieren toegestaan, echter u dient bij uw reservering melding te maken met wat voor een huisdier u reist.
Hoe werkt het?
- Kies Uw Route: Start met het selecteren van uw gewenste route, inclusief de ophaaldatum en -tijd.
- Bevestiging Verzonden: We controleren de ingevoerde gegevens en sturen vervolgens een bevestiging via e-mail en SMS.
- Details van de Chauffeur: Nadat een chauffeur aan uw boeking is toegewezen, delen we alle essentiële informatie over de chauffeur en het voertuig.
- Boeking Aanpassen of Annuleren: Mochten uw reisplannen wijzigen, dan is het aanpassen of annuleren van uw boeking eenvoudig en slechts enkele klikken verwijderd.
- Geniet van Uw Reis: Ga op pad met uw Taxi, gegarandeerd van een naadloze, comfortabele en handige rit.
Taxi in Den Haag en ver daarbuiten
- Gratis Annuleren
- Beheer uw online boeking
- Altijd een Vaste Prijs
- 24/7 service